donderdag 30 oktober 2014

Spannend

De herfstvakantie is traditiegetrouw spannend.
En dan heb ik het niet over Halloween of andere griezels.
Kleine broer heeft het in deze periode vaak moeilijk.
Tot over de helft geraakt zonder al te veel brokken.

Vandaag was echt spannend.
Samen met kleine broer naar de bioscoop.
Vooraf veel over gepraat.
Grote broer uit logeren.
Trailer van film bekeken.
Plaatsen niet in het midden.

Tijdens de film voelde ik zijn handen klam worden.
Eens terug buiten zag hij er uitgeput uit.
Thuis aangekomen wou hij niet van de fiets.
Een bui.
Ik laat hem alleen.
Na een tijdje kan ik naast hem gaan zitten.

Kleine broer vraagt om een schatkist te knutselen.
Voorspelbaarheid troef: we volgen de stappen die beschreven staan in het knutselboek.
Het eindresultaat staat vooraf vast.
Ik knutsel.
Kleine broer zit naast mij aan tafel.

De oven tuut.
We ruimen op.

Na het eten spelen we het wilde dieren spel op het toilet.

Slaap wel, mijn held.
Je was ook deze avond je drukte-beestjes te slim af.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten