vrijdag 5 september 2014

Playmobil

Grote broer kan helemaal opgaan in de wondere wereld van Playmobil.
Kleine broer zoekt naarstig naar de sleutel die hem toegang kan geven tot deze wereld.
Tevergeefs.

De moeilijkheden starten al bij het opzetten van zijn kamp.
Ofwel heeft hij geen idee wat hij wil bouwen.
Ofwel heeft hij een idee in zijn hoofd maar kan hij het niet realiseren.
Maar ook dan heeft hij hulpbronnen.
Of hij vraagt aan grote broer of hij bij hem mag wonen.
Of hij bouwt na wat op de doos staat.
Of soms gaat het hier al fout.

En dan begint het spelen.
Hier heeft hij maar een hulpbron.
Vragen aan grote broer of hij hem een opdracht kan geven.
Lukt dat niet?
Dan kent kleine broer maar een spel: grote broer zijn kamp aanvallen...

Deze zomer vertelde ik kleine broer dat met playmobil spelen moeilijk is voor zijn hoofd.
Kleine broer erkende dit.

Maar de aantrekkingskracht van de wereld van playmobil is groot.
Die wereld waarin grote broer uren kan doorbrengen.

Dus sinds een paar dagen vraagt kleine broer weer of hij met playmobil mag spelen.
Ik zal niet aanvallen, mama.
Probeer maar, jongen.
En terwijl hij de trap op klimt naar boven, bewonder ik zijn moed.

Maar ik zet ook meteen de babyfoon aan.
Dan hoor ik wanneer het tijd wordt om te gaan bemiddelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten