zaterdag 9 mei 2015

Donderwolk

Er zo zijn dagen dat je plots midden in een bui belandt.
Maar er zijn er ook dat je de donderwolk ziet hangen.

Thuiskomen van school.
Terwijl ik de sleutel neem, vliegen ze elkaar bijna in de haren.
Binnen zegt kleine broer dat hij moe is.
Niets gaat nog.
Geen energie om schoenen weg te zetten.
Om jas weg te hangen.
Om brooddoos leeg te maken.

Net dan wil kleine broer playmobil spelen.
Altijd moeilijk.
Kleine broer, je zegt dat je moe bent.
Je hoofd lijkt vol te zitten.
Ik denk dat playmobil nu geen goed idee is.

Geen energie om te luisteren naar goede raad.

Dus zet ik mij naast de twee broers.
Loop tussen hen en de keuken om het eten opgewarmd te krijgen.

En dan geeft kleine broer het op.
Klimt op mijn schoot.
Komt hangen.
Ik pak hem op en breng hem naar de tafel.

Nu nog de douche.
En gaan slapen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten