woensdag 6 augustus 2014

Cijfer uno

Kleine broer heeft cijfer uno leren spelen.
Wij gingen nog een spelletje spelen.
Maar grote broer moest al in de douche.
Dus had hij nog een pyjama nodig.
Kleine broer mocht van mij alvast een kaart leggen in mijn plaats.
En nog een kaart.
Ondertussen loop ik heen en weer.
En nog een kaart.
Dan komt kleine broer naar mij toe.
Mama, jij hebt een plannetje.
Jij wil eerst een wisselkaart leggen en dan een pestkaart? Is dat jouw plannetje, mama?
Ik had al lang niet meer naar mijn kaarten gekeken.
Aarzel even.
Zeg dan dat het inderdaad mijn plannetje is.
Kleine broer keert terug naar de tafel. Grote broer gelooft niet dat het echt mijn plannetje is.
Vijf minuten later ga ik bij kleine broer aan tafel zitten.
Hij kijkt beteuterd.
Want ik ben gewonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten