maandag 3 oktober 2011

Aap

Ik dacht dat mensen met autisme rigide waren.
Klopt ook, maar anders dan ik dacht.
Heeft kleine broer eindelijk regel x onder de knie.
Begint hij apestreken uit te halen rond regel y.
Ik zie die streken niet aankomen.
Dus lijk ik altijd een beetje achter de feiten aan te hollen.
En vooral, hoe leer ik de nieuw verworven streek weer af.
Hoe installeer ik een nieuwe regel?
Durf wel eens het gevoel te hebben dat kleine broer immuun lijkt voor onze bijsturingen.
Maar realiseerde mij, dat hij ondertussen ook gestopt is met bijten.
Hebben wij hem dat geleerd of heeft hij het zichzelf geleerd?
Waarschijnlijk beiden?
De nieuwe apestreek is dat hij graag wegloopt.
Kan me perfect voorstellen dat hij dit geleerd heeft in het buitenzwembad.
Niets zo leuk natuurlijk als tikkertje in het water spelen.
En nu maar zoeken hoe we dit gaan afleren.
Elke keer in de hoek plaatsen (= tien tellen tegen de muur)?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten