zaterdag 18 april 2015

Keuzes maken

Vrijdagavond.
Kleine broer vraagt om een dagje rust thuis.

Dilemma.

Kleine broer zeurt al lang om sportschoenen.
Ik beloofde hier tijdens de paasvakantie werk van te maken.
Nog een dag dus.

Als kleine broer volgende week terug aan de sportschoenen denkt.
En vaststelt dat ik mij niet aan de afspraak heb gehouden.
Dan ...

Maar als kleine broer vraagt om een dag rust ...

Dilemma.

Aan het ontbijt leg ik de broers het dilemma voor.
Beide broers enthousiast over de schoenen.
De jas nemen ze erbij.
Wat volgt duurt veel langer dan verwacht.
Maar verloopt vlot.

Terug huiswaarts zegt kleine broer plots echt het horloge nodig te hebben.
Om tijdens het avondritueel een half uur nodig te hebben om uit de douche te komen.
Compleet overstuur.

Tot zover al mijn inspanningen om kleine broer tot rust te laten komen?
Volgende keer online shoppen?
Of meer spreiden tijdens de vakantie?

Kleine broer krijgt een extra lang verhaal en een massage.
Hij valt rustig in slaap.

Bij mij blijft er iets knagen...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten