maandag 1 december 2014

Boekentip

Woensdag stapte ik impulsief met de twee broers de boekenwinkel binnen.
Ik zat door mijn voorraad boeken.

Als richtlijn aan de broers gaf ik mee dat ze niet aan de boeken mochten komen.

Ik kreeg twee boekentips geserveerd.
En een kleine broer die om de haverklap kwam klikken.
Hoe grote broer met zijn schouder aan een boek was gekomen.
En een grote broer die het op zijn heupen kreeg.
Hij strekte zijn voetje.

De verkoopster probeerde ze af te leiden met een ballon.
Dan kon mama in alle rust een boek kiezen.
Maar dat was buiten deze twee-jongens-mama gerekend.
Ik vond dat ze niet flink genoeg geweest waren om een beloning te krijgen.
Dus nam ik de twee boeken en de broers mee.
Zonder ballon.

Zo een moment waarbij je liever door de grond zakt.
Zelf gezocht.
Maar het was het waard.
Genoten van 'Tuin aan zee' van M. Rodoreda.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten